316
0

מיתוג אישי: למה זה חשוב? איך לעשות את זה נכון ולמה היית צריך להתחיל כבר אתמול?

316
זמן קריאה: 4 דקות

לשלוח אי מייל עם קורות חיים ולחכות שיקרה משהו זה כל כך 2010! בשנת 2022 המשחק מתוחכם יותר. אם אתם רוצים: 

  •  לכתוב ספר
  •  למצוא שותפים
  •  לפנות למגייסים
  •  לדבר עם משקיעים
  •  לקבל הצעות עבודה
  •  להרים פרויקט או מיזם
  •  לקבל הזמנות להרצות ולנאום
  •  לפתוח עסק או קורס בתשלום
  •  לקבל הזמנות לכנסים ואירועים
  •  לקבל הכרה רחבה על מה שאת.ה עושה

אתם צריכים לדאוג לעצמכם למיתוג עצמי מוצלח.

קו״ח בלבד כבר לא מספיקים, וגם לא להעביר מפה לאוזן. אנשים היום חיים בין 4 כותלי מסך הסמארטפון, וזה בגדול אומר שחוקי המשחק השתנו, והזירה היום היא הרבה יותר אישית – פייסבוק, אינסטגרם, וואצאפ, טיקטוק, לינקדאין, טוויטר ויוטיוב. כדי לבלוט ולתפוס את תשומת ליבם של האנשים – אתם צריכים להגיע למקום בו הם נמצאים, והם נמצאים ברשתות החברתיות כמעט 24/7, אז הייתי אומר שזה הימור די בטוח… 

אז מה זה בעצם מיתוג אישי?

בגדול זה אומר להיות חשופים,  לחשוף לעולם את מה שאתם עושים, במקום ׳להסתיר׳ את מה שאתם עושים בקו״ח ובסביבה הקרובה ולסמוך על זה שיבינו כמה אתם שווים. כמו שעסק עושה מיתוג עסקי כדי לשווק את מוצריו ולמשוך לקוחות, היום אנשים רגילים עושים מיתוג עצמי כדי לשווק את עצמם, למשוך צוותי גיוס, לפתוח דלתות וליצור הזדמנויות חדשות.

לא קיים בית עסק, סטארטאפ או חברה שמתנהלים בצורה טובה בלי מאמץ שיווק משמעותי, והעולם הולך לכיוון הזה גם עבור יחידים.

למעשה מיתוג עצמי זה מספר דברים

  • נטוורקינג
  • לחשוף את מה שאת.ה עושה בצורה פומבית
  • פרופיל אקטיבי ואפקטיבי ברשתות החברתית
  • לפרסם תכנים יצירתיים (כגון כתיבה, מאמרים, אומנות, סרטונים וכו׳)
  • ליצור ׳אופי׳ ונוכחות אונליין שנותנים לקהל הרחב הזדמנות להכיר אותך, ועוד. 

תחשבו למשל שאתם נתקלים בפעם ראשונה במושג חדש שלא הכרתם. סביר להניח שהדבר הראשון שתעשו הוא חיפוש בגוגל כדי לגלות מה זה. מי שדאג שהאתר שלו יהיה בקישור הראשון כנראה יקבל הכי הרבה פניות רלוונטיות, והשם שלו ייזכר כמקור אמין. אותו אדם הבין ששיווק דרך תוכן איכותי הוא קריטי לעסק שלו. 

אותו דבר לגבי אנשים: יש לנו צורך אינהרנטי לגלות מי הוא האדם שעומד מולנו. האמיגדלה רצה לשפוט ולקטלג עוד לפני שיש לנו זמן לגבש רושם ראשוני, ובאמצעות מיתוג אישי אתה יכול לשלוט בנרטיב של איך אתה נתפש בעיני אחרים. מיתוג עצמי מוצלח נותן לאנשים אחרים תחושה שאתה לגיטימי, אמיתי ואותנטי וזה פשוט מקל על המון דברים בחיים שאולי תרצו לעשות, עכשיו ובעתיד.

בוא נעשה תרגיל

תנסו להסתכל על הפרופיל שלכם (לדוגמה כאן בלינקדאין) מהעיניים של אדם זר שלא מכיר אתכם בכלל. 

מה הדף שלכם משדר? 

האם זה תואם את המסר שהיית רוצה להעביר על עצמך לעולם הרחב?

אין כאן איזשהו מדריך למשתמש עם סט פעולות מדויק

וכמובן שכל משלח יד דורש סגנון של מיתוג עצמי שונה.

לדוגמה, מיתוג עצמי במונחים של מעצב תעשייתי יכול להראות כמו פרופיל אינסטגרם פעיל שמציג פורטפוליו של עבודות, לצד כמה ציורי אומנות שנמכרו כ NFTs. עבור מתכנת ג׳וניור, גיטהאב אקטיבי עם מספר פרוייקטים יכול לשמש כהוכחות ׳נסיון׳ להתקבל לעבודה הראשונה. איש שיווק יכול להצביע על פרופיל לינקדאין עם אלפי עוקבים יחד עם בלוג שבועי בsubstack שהוא מוציא למאות קוראים בתשלום.

אין כאן דרך אחת- בסופו של יום, מיתוג אישי הוא בדיוק זה: ׳אישי׳. אישי מאוד, ולכל אדם דרך משלו ורמת נוחות אחרת לגבי מה הוא רוצה לפרסם, איך ומתי. כמו כן, פרסום עצמי הוא מאוד תלוי מטרה, וכמובן שזה לא מתאים לכל אחד. יש המון אנשים מבריקים שפועלים בשקט ובצניעות ויש גם המון משרות ותפקידים שפשוט לא ניתן להתאים אותם למושגים כאלה. אבל דבר אחד ברור: ליותר ויותר תחומים, ולפלח יותר גדול מהאוכלוסייה, מיתוג עצמי הופך להיות רלוונטי מאי פעם.

איך עושים מיתוג אישי, ואיך עושים את זה טוב?

כדי לענות על השאלה, אני אתמקד בלינקדאין, למרות שהלקחים האלו הם רלוונטים לכל רשת חברתית ולשיווק עצמי באופן כללי. למה דווקא לינקדאין?

כי היא רשת חברתית שנתפשת כמקצועית יותר, ויותר מכוונת לעולם הטכנולוגיה היזמות וההיי טק וכן חיפוש עבודה ועובדים. 

תרבות הדיונים והתגובות הוא באופן כללי מנומס ומפורט יותר מרשתות אחרות, ויש בה איקו-סיסטם פעיל מאוד של דוברי עברית מזירת ההיי טק ושוק התעסוקה כולו: החל מאנשים שנמצאים בעמדות מפתח בחברות בינלאומית וסטארט אפים ועד לסטדונטים וחיילים שרק מתחילים את דרכם בשוק העבודה

אז איך מתחילים בלינקדאין?

קודם כל צריך לוודא צ׳ק ליסט של מספר דברים בסיסיים:

  • תמונות פרופיל שמשדרת מקצועיות
  • תמונת cover מקצועית
  • למלא את אזור הנסיון התעסוקתי והשכלתי עם דברים רלוונטים ועניינים
  • טאגליין שמייצג אותך ואת המטרה שלך. לדוגמה ״מהנדס תוכנה בפייסבוק״ או ״סטודנט תואר ראשון למדמ״ח״ 

אחרי שמילאת את הבייסיק, אפשר להתקדם ליצירת תוכן. הנה כמה כללי אצבע שעשוים להגדיל את החשיפה של הפוסטים שלך ולהרים את המיתוג האישי שלך:

  • לכתוב פשוט ואותנטי
  • לפרסם כל יום (או פשוט כמה שיותר ובקביעות) 
  • להיות תמציתי
  • להגיב לתגובות
  • משפט פתיח פגז
  • לכתוב על נושאים מעניינים ובוערים
  • לענות להודעות בפרטי
  • להיצמד לאותם נושאים- כך שיבינו מה תחום המקצועיות שלך 
  • טקסט שניתן לגלול בקלות
  • לכתוב על נושא שמעניין אותך

והכי חשוב- עקביות! בעיני (ובעיני האלגוריתם) עקביות היא הפקטור העיקרי במיתוג עצמי מוצלח ובבניית פרופיל חזק כל עוד אתם מפרסמים תכנים ענייניים ורלוונטיים. 

בסוף, האלגוריתם שמחליט איזה תוכן להקפיץ מול עינייך יתעדף תמיד ׳עדכניות׳ על פני גורמים אחרים, ולכן הדרך העיקרית להשאר רלוונטיים במשחק הזה הוא להתמיד ביצירת תוכן.  קראו לזה אפקט ה״נאז דיילי״ (NAS Daily) נאז דיילי האגדי סרטון אחד באורך דקה אחת פעם אחת ביום במשך 1,000 ימים בצורה איכותית ומעניינת, וכתוצאה נאז הוא היום אחד מכוכבי הרשת המפורסמים ביותר בעולם

מה התועלת של התמדה ועקביות לאורך זמן ביצירת תוכן?

  1. בונה קהל עוקבים
  2. מקפיץ את הפרופיל שלך
  3. גורם לאנשים להתעניין בך
  4. עשוי לפתוח בפניך דלתות והזדמנויות

אולי בהתחלה זה לא יתפוס ולא יהיה באזז מטורף, אבל בזכות העקביות, גם לומדים על הדרך ומשתפרים. מבינים מה מוצלח יותר ומוצלח פחות, מה מזיז ומה לא, עד שזה הופך להיות קל יותר, מהיר יותר ומוצלח יותר.

אני התחלתי לפני חודשיים עם פרופיל רדום ופחות מ-500 חיבורים נצמדתי לעקרונות האלה ובמיוחד לעקרון העקביות. כל יום אני מוציא לאור פוסט אחד (דווקא בעברית) בלינקדאין- והתוצאות הן בהתאם. 

אם אני יכול, אין סיבה שאתם לא! אין מה לחכות, ולא צריך להיות מושלם על ההתחלה- רק צריך להתחיל ולהיות עקבי.

נתראה בצד השני!! 

אבי לואיס
WRITEN BY

אבי לואיס

מהנדס תוכנה שעובד בחברת פייסבוק בתל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *