324
0

15 טיפים לבניית פרופיל לינקדאין בולט מאפס

324
זמן קריאה: 5 דקות

הרבה אנשים אומרים לי שהם מבינים שהם צריכים לעבוד יותר על הפרופיל שלהם בלינקדאין, אבל כרגע הם לא מרגישים דחיפות כי הם מסיימים ללמוד רק בעוד שנה-שנתיים, ולקראת סיום הלימודים הם “יתחילו להשקיע”. זאת טעות. אל תחכו לסיום הלימודים כדי לבנות את הפרופיל, תתחילו כבר מעכשיו. כמו כל דבר בחיים, גם בניית פרופיל לינקדאין מקצועית לוקחת זמן ואנרגיות. ולכו תדעו, אולי הלינקדאין כבר בקרוב יזמן לכם הזדמנות מקצועית חלומית.

ידעתם ש87% מהמגייסים בהייטק נמצאים בלינקדאין? ומה אם אני אגיד לכם שעם פרופיל שלם בלינקדאין יש לכם יותר סיכוי ב71% לקבל ראיון עבודה? פרופיל לינקדאין גרוע יפחית את הסיכויים שלכם לקבל זימון לראיון בעשרות אחוזים, אל תקחו את הסיכון הזה ותתחילו לעבוד עליו מעכשיו. אז בואו נתחיל.

תוכן עניינים

1. הצעד הראשון שלכם בלינקדאין – החליטו מה המטרה שלכם ומה אתם רוצים לשדר

ג’ף בזוס אמר פעם כי מיתוג זה מה שאחרים אומרים עליך כאשר אתה לא נמצא בחדר. הדבר הראשון שאתם צריכים לחשוב עליו בבניית הפרופיל זה מה אתם רוצים לשדר כאשר אחרים יסתכלו? מהו המיתוג שלכם? מה מבדל אתכם מאחרים? כאשר מגייס מסתכל על הפרופיל שלי, מה אני רוצה שהוא יחשוב עליי?

2. הקפידו על מילות מפתח

לינקדאין פועלת כמו מנוע חיפוש, לכן חישבו על SEO והוסיפו מילות מפתח שהן רלוונטיות לתפקיד שלכם, גם ב-about וגם ב-headline, מה שיעזור לכם להגדיל את החשיפה מצד “ציידי ראשים” (מגייסים) רלוונטיים.

3. הוסיפו תמונת פרופיל ורקע מקצועית

משתמשי לינקדאין ש-מוסיפים תמונת פרופיל, מקבלים 21X יותר צפיות בפרופיל ועד ל36X יותר הודעות
סלפי ותמונה עם אנשים זה לא מספיק מקצועי. השתדלו שבתמונת הפרופיל הרקע יהיה נייטרלי, תאורה טובה ,תסתכלו ישירות למצלמה וחייכו תמונת הרקע גם אמורה לשדר מקצועיות וקשורה לתחום עיסוק שלכם או למשהו משמעותי באישיות/סיפור שלכם. לדוגמה -תמונות רקע עם מוטו/סלוגן משמעותי, מקום משמעותי עבורכם, תמונה מכנס מקצועי טמפלייטים מעולים לתמונות רקע תוכלו למצוא בCanva.

4. טייטל (Headline)

זהו אחד מהחלקים הכי חשובים בפרופיל שלכם ולצערי רוב המשתמשים לא מנצלים אותו מספיק טוב! מותר לכתוב עד 220 תווים בתיאור (וזה די הרבה), השתמשו בזה בחוכמה כדי לפרסם ולשווק את עצמכם בצורה המטיבה ביותר. תוכלו לכתוב עבודה נוכחית (לדוגמה: מנהל פרויקטים בחברת X), להוסיף מיומנויות ולשלב מילות מפתח שקשורות לתעשייה ולתחום שבו תרצו להשתלב. מילות מפתח רלוונטיות זה אחד הדברים הראשונים שמגייסים יראו בתוצאות החיפוש כאשר הם מחפשים מועמדים.
דוגמה טובה:

– Digital Marketing Manager at X | SEO | Google Analytics | Conversion Rate Optimization | Maximizing Profits

טיפ קטן: בדקו איך אנשים בתחומכם בחרו להציג את עצמכם, זה תמיד טוב לשאוב השראה גם מאנשים אחרים.

5. התחברו עם אחרים

לינקדאין מקדמת באופן משמעותי משתמשים פעילים יותר מאשר משתמשים רדומים. לכן, יש חשיבות אדירה להיות אקטיבים בלינקדאין.
התחברו עם אחרים, תגיבו תגובות ענייניות על פוסטים, הביעו את דעתכם ותתרמו קצת מהרקע והניסיון המקצועי שלכם בדיונים בקבוצות ייעודיות. תהיו דעתניים, אך חשוב לא להיכנס לוויכוחים ולשפוט אחרים.

6. התייחסו לעצמכם כ”טאלנט”

זה נכון גם לבניית פרופיל הלינקדאין, וגם לשלב הראיונות. מגייסים מחפשים היום “טאלנטים” והמלחמה על אותם אנשים רק עולה ועולה. הבליטו את הייחודיות שלכם, הדגישו באמצעות הפרופיל שלכם את הניסיון והאימפקט שעשיתם בעבר, ולמה כדאי לחברות לגייס דווקא אתכם.

7. הוסיפו מיומנויות וניסיון בעל ערך

כדי להיחשב טאלנט עליכם להיחשב כמועמדים שיכולים להוביל את החברה קדימה. לשם כך, תצטרכו לעבוד קשה וחכם. עבדו על פרויקטים, הוסיפו ניסיון מקצועי ולמדו עוד קורסים שיגדילו את הידע המקצועי שלכם. כדי לצבור ניסיון מקצועי תוכלו גם להתנדב בעמותה שאתם מחוברים אליה ולהיות בתפקיד שאתם שואפים אליו (מפתח אתרים, מנהל מדיה וכו). אני לדוגמה התנדבתי בעמותת טופז בתור מנהל מדיה. מבחינת מיומנויות – יש המון מקומות שבהם ניתן ללמוד בחינם או במחירים מאוד זולים. מקומות Campus IL, LinkedIn Learning, Coursera, HubSpot ועוד.

8. הצטרפו לקבוצות

מעבר לכך שתוכלו ללמוד ולהתחבר לאנשים אחרים, קבוצות יאפשרו לכם להגדיל את החשיפה מצד אנשים נוספים. ולא סתם אנשים, אנשים שנמצאים בתחום המקצועי שלכם או בתחום שתרצו להשתלב בו.

9. כתבו פוסטים

מבחינת האלגוריתם בלינקדאין ההמלצה היא פוסט אחד ביום. אך אני מבין שלא כולם יוכלו לעמוד בזה. השתדלו לכתוב על בסיס קבוע על המקצוע שלכם, במיוחד אם אתם רוצים להיות “טאלנטים” בתחומכם. אל תשכחו להוסיף ויזואליות כמו תמונות או וידאו. בנוסף, הוסיפו תיוגים והאשטאגים בפוסטים – זה יעזור לכם להגיע לקהל גדול יותר.

10. הוסיפו את החלק Featured בפרופיל

החלק הזה הוא מעין פורטפוליו שבו תוכלו לבחור דברים שתרצו להבליט. תוכלו להעלות קורות חיים, פרויקט שעבדתם עליו, מאמר או כל דבר אחר שעבדתם עליו ותרצו להבליט. אני לדוגמה בחרתי לפרסם את המאמר הכי נצפה שלי בלינקדאין, מאמר שכתבתי לאתר medium.com ומקרה חקר שעשיתי על תפקיד ה-CSM (התפקיד שבו אני שואף להשתלב בהייטק) בחברת מאנדיי.

11. כתבו אודות אותנטי שידייק את האישיות והניסיון המקצועי שלכם

כתבו את הסיפור האישי והמקצועי שלכם בדרך אותנטית כדי למשוך את האנשים הרלוונטים עבורך.

החלק של האודות נותן לך את ההזדמנות להשאיר רושם ראשוני אצל מגייסים, קולגות, לקוחות פוטנציאלים ואנשים רבים אחרים מהעולם העסקים המשתמשים בלינקדאין. אותו רושם ראשוני חיובי לבסוף יתורגם ליותר צפיות בפרופיל, הצעות עבודה, חיבורים מקצועיים ועוד. מטרת חלק האודות (Summary) היא שהקורא יבין מי אתם, מה אתם עושים ולמה כדאי להתחבר אתכם.

12. הוסיפו ויזואליות וטקסט שיווקי לחלק הניסיון (Experience)

בחלק הזה הוסיפו את הניסיון התעסוקתי שלכם לאורך השנים. כתבו 3-5 נקודות שמתארות את האחריות ואת מה שעשיתם בתפקיד. אל תכתבו רק את החובות ואת תיאור התפקיד, אלא הבליטו גם את ההישגים שלכם. דוגמה טובה: ניהלתי קמפיין שיווקי במייל שהוביל לעלייה ב-15% ברישומים לניוזלטר של החברה. ואל תשכחו לכתוב הכל באנגלית.

13. הראו שאתם פתוחים לעבודה

באמצעות “open to work” תוכלו להראות למגייסים שאתם פתוחים להצעות עבודה. כאן יש שתי אפשרויות:
א. להוסיף בתמונת פרופיל שלכם, וכך זה יהיה פתוח לכולם.
ב. להוסיף את החלק הזה בפרופיל, ואותו רק מגייסים יוכלו לראות. 

14. ערכו את ה-URL של הפרופיל שלכם

ה-URL שאנו מקבלים כאשר אנו פותחים חשבון הוא די שבלוני ומלא במספרים. בדרך כלל בנוסף לשמכם באנגלית יתווסף מלא מספרים לא רלוונטים. ניתן לערוך את זה כך שיראה יותר נקי ומסודר בכך שתמחקו את המספרים המיותרים. איפה זה נמצא אתם שואלים? בצד ימין למעלה – “Edit Public Profile & URL”.

15. הוסיפו Skills & Endorsements

ניתן להעלות עד 50 מיומנויות, ומתוכן שלוש יהיו בטופ המיומנויות שלכם. הוסיפו מיומנויות שמבליטות את הידע שלכם בכלים שונים (אקסל לדוגמה), מיומנויות שרלוונטיות לתעשייה/תחום, יכולות בין אישיות (ניהול צוותים, סטוריטלינג), שפות נוספות. 

*תוכלו גם לבקש המלצות – תוכלו לבקש מאנשים שאתם עובדים/עבדתם איתם לכתוב עליכם 3-4 משפטים שבו הם יבליטו את הניסיון, המיומנויות ואת היתרונות שבעבודה איתכם. בתמורה, תוכלו להחזיר להם גם המלצה בפרופיל.

דקל יעקובוביץ'
WRITEN BY

דקל יעקובוביץ'

מנהל קהילה בחברת הסייבר, צ'ק פוינט ומרצה על לינקדאין, מיתוג אישי ועתיד עולם העבודה.

התחברו איתי בלינקדאין |
אתר |
הצטרפו לקורס הדיגיטלי 'אומנות הלינקדאין'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *